Dans för Parkinson på Dansverket i Huddinge

Upplev frihet och glädje genom rörelse! Vi ses på Patron Pehrs väg 8 i Huddinge centrum, på onsdagar kl 11.30-12.30 start 4 september.

Dans är mer än bara en fysisk aktivitet – det är en konstform som berikar våra liv på alla nivåer. För personer som lever med Parkinsons sjukdom blir dans inte bara en form av motion utan också en källa till hopp, glädje och frihet från begränsningar. Vår Dans för Parkinson kurs är utformad för att erbjuda en säker och stödjande miljö där varje deltagare kan utforska rörelsens magi och glädjen i att dansa.

Vad kan du förvänta dig?

Under våra 60 minuters dansklasser kommer du att utforska en mängd olika danstekniker, såsom modern dans, balett, jazz och musikaldans. Våra erfarna danslärare leder varje klass med kärlek, omtanke och expertis för att säkerställa att varje deltagare känner sig trygg och bekväm. Efter varje klass bjuder vi in till en stunds reflektion och gemenskap över en välbehövlig fika.

Plats och tid

Vi håller våra klasser på Patron Pehrs väg 8 i Huddinge centrum i vår danssal som är tillgänglighetsanpassad. Kursen pågår i 10 veckor under höstterminen med uppehåll under lov och röda dagar. Vi ses på onsdagar kl 11.30-12.30 start 4 september.

Kostnad

Pris: 850 kr

Anmälan

Anmälan sker på https://www.sv.se/kurser-och-evenemang/dans/dans-for-parkinson-huddinge-167491