En rabatt med lila tulpaner
Gotland

Välkommen till Parkinson Gotland!

I vår förening får du träffa personer som befinner sig i samma situation som du. Du får information och råd om sjukdomen och behandlingsprinciper. Vårt mål är att visa att vi kan, och att vi gör mycket själva för att leva ett aktivt liv trots Parkinson.

Hej alla Parkinsonvänner!

Den 13 december är Du välkommen till Luciakaffe med andra parkinsonvänner. Ta tillfället att träffa andra i Din situation. Att på ett otvunget och enkelt sätt umgås och utbyta erfarenheter. Ta del av information om kommande aktiviteter samt passa på att ventilera synpunkter, ställa frågor eller bara umgås och dricka kaffe.

Du är välkommen till Kökett AB på Hyvelgatan 5 den 13 december klockan 13.30 i restaurangen på markplanet. Parkinsonföreningen bjuder på kaffe med tilltugg. Eftersom restaurangen vill veta hur många lussebullar och pepparkakor som skall bakas behöver vi en föranmälan.

Ring eller mejla till Stig Skallak 070 5460877 eller stig.skallak@gmail.com senast den 10 december klockan 10.00.

Varmt välkomna!

Vägbeskrivning

Tänk dig att Du kör Skarphällsgatan norrut. Du passerar Databyrån på höger sida och 100 m senare svänger Du in till höger vid Tures Bil-elektriska. Kör sedan Hyvelgatan så långt in det bara går. Där ligger Kökett AB.på vänster hand.

Kontaktperson: Lennart Karlström,
ordförande

E-post: k_golv@hotmail.com

Kontakt Yngre Parkinson: Frans Björk

Telefon: 0705-289010 (nås enklast efter klockan 17 vardagar)

E-post: frans(at)gmail.com

Fikaträff i det gröna

Klockan två började de droppa in, Parkinsonvännerna. Inte ens det hotfulla mörka molnet kunde hindra dem. Nu skulle vi träffas och dricka kaffe tillsammans.

Sensommarträff

Trevligt att så många mötte upp på sensommarträffen och att vi fick en trevlig eftermiddag tillsammans.

Ska du åka båten?

Som medlem i Parkinson Gotland
ingår du i organisationen Funkisam.
Efter en överenskommelse mellan
Destination Gotland och Funkisam
behöver du inte betala bokningsavgift
om du bokar via telefon eller i någon
av Destinations Gotlands terminaler.
Vid bokningstillfället räcker det med att du uppger att du tillhör Funkisam.

Kommande aktiviteter

• Gotland

Gymnastik rehab på Korpen i Visby

1 november 2022, kl 17:30 - 20 december 2022, kl 17:30
    Visby

Det finns fortfarande platser kvar! Vi tränar på tisdagar klockan 17.30-18.30 Kostnad 500 kr per termin, alternativt 75 kr per gång.

• Gotland

Vattengympa på Korpen i Visby

3 november 2022, kl 18:00 - 15 december 2022, kl 18:00
    Visby

Det finns fortfarande platser kvar! Vi tränar torsdagar, klockan 18-19

• En kvinna sitter på en parkbänk och tittar bort

Mera LIV - lugnt inre välmående

Mera LIV - Lugnt inre välmående vänder sig i första hand till dig som har drabbats av hjärntrötthet, stroke eller Parkinsons sjukdom. Men även till närstående. Alla kan delta, vi anpassar övningarna för dig. Kom som du är.

Publiceringsdatum: 10 november 2022

• En person som tränar boxning framför tv:n

Digital boxningsträning

Narva Boxningsklubb erbjuder tränarledd träning via Zoom. Kontakta Narva BK Stockholm, Hans Lindahl, ordförande eller Jenny Lundberg, tränare.

Publiceringsdatum: 06 oktober 2022

• Riksförbundet

Yngre Parkinsonträffen september 2022

Nätverket Yngre Parkinson träffades på Värmdö helgen 2-4 september. Det blev tillfälle till social samvaro, intressanta föreläsningar och aktiv fritid.

Publiceringsdatum: 06 september 2022

• Eva-Lena Jansson

Den ojämlika sjukvården drabbar personer med Parkinsons sjukdom

I dagens Sverige får personer med Parkinsons sjukdom inte tillgång till den vård och behandling som de har rätt till.

Publiceringsdatum: 06 maj 2022

Parkinsonlinjen

Du som har Parkinson eller är närstående kan prata med andra i samma situation. Den som svarar har tystnadsplikt.

Ring 08-666 20 77

Måndag och onsdag kl. 19-21
Tisdag och torsdag kl. 10-12

Gula tulpaner med blå bakgrund

Bli medlem

Hos förbundet och våra föreningar får du råd och tips samt utbildning om sjukdomen, om mediciner och behandlingsprinciper som är viktiga för dig i ditt fortsatta samarbete med vården.

Bli medlem

Flera människors händer lagda på varandra

Stöd oss

Du kan stödja vår verksamhet på olika sätt. Du kan ge en gåva och du kan bli medlem i förbundet.

Ge en gåva