Vita tulpaner
Jönköpings län

Välkommen till Parkinson Jönköpings län!

Vi är en länsförening inom Parkinsonförbundet som engagerar personer med Parkinson, anhöriga, vårdgivare och andra intresserade i Jönköpings län. Vi hoppas att du ska hitta den information du söker på våra sidor. Du alltid välkommen att kontakta oss med frågor och synpunkter.

Vår ambition är att skapa personliga kontaktnät, erbjuda utvecklande och nöjsamma aktiviteter, få allmänheten att uppmärksamma de parkinsonsjukas situation, informera om diagnosen, egenvård och länets sjukvård. Vi samverkar också med andra organisationer för att öka tillgängligheten i samhället och sjukvården för sjuka och funktionshindrade.

Kontaktperson: Janos Dios, ordförande

E-post: janos.l.dios@gmail.com

Gula tulpaner med blå bakgrund

Aktivitetsgruppen i Eksjö

Våra träffar går av stapeln den 4:e onsdagen i månaden, och tid och plats är klockan 11.00–13.00 i Studieförbundet Vuxenskolans lokaler på Kaserngatan 24 A (I12-området, Eksjö).

Kommande aktiviteter

Finns inget att visa för tillfället.

Parkinsonlinjen

Du som har Parkinson eller är närstående kan prata med andra i samma situation. Den som svarar har tystnadsplikt.

Ring 08-666 20 77

Måndag och onsdag kl. 19-21
Tisdag och torsdag kl. 10-12

Gula tulpaner med blå bakgrund

Bli medlem

Hos förbundet och våra föreningar får du råd och tips samt utbildning om sjukdomen, om mediciner och behandlingsprinciper som är viktiga för dig i ditt fortsatta samarbete med vården.

Bli medlem

Flera människors händer lagda på varandra

Stöd oss

Du kan stödja vår verksamhet på olika sätt. Du kan ge en gåva och du kan bli medlem i förbundet.

Ge en gåva