Personer som spelar pingis
Örebro län

Örebro Bordtennis Seniorer

Publiceringsdatum: 16 januari 2023

Örebro Bordtennis Seniorer (ÖBS) är en fristående förening med drygt 140 medlemmar som fem dagar i veckan håller till på Eyragatan 3B (samma hus som Eyrabadet fast i andra hörnet där det finns en ramp).

Plats och tider

Mellan klockan 09.00-11.00 (med avbrott för fika klockan 10) spelas det bordtennis måndag till fredag.

På Idrottshuset hos Örebro Bordtennis Seniorer, träning öppen alla dagar 9-11 dessutom tisdagar 12-14, tisdagseftermiddagen gäller nu under januari, februari, april - juni. Lokalen är öppen med bemanning en halvtimme före och en halvtimme efter utsatt tid. På tisdagen kan man alltså spela från 8.30 - 14.30.

Parkinsonmedlemmar brukar spela fredag förmiddag men även tisdag eftermiddag är lämplig då det är färre som spelar då. Om man vill pröva på finns rack att låna.

Kostnad

Ett medlemskap i ÖBS kostar 500 kr per år, då ingår fika och man får spela alla dagar om man vill och orkar.

Övrigt

Det brukar finns några rack i lokalen för den som vill prova på. När man spelar så används träningsskor för inomhusbruk (ej svart sula) och mörk tröja (så bollen syns).

Mer information

För mer information kontakta Eva-Lena Jansson, telefon 070-241 13 01 eller Åke Lindqvist, telefon 073-950 31 63.