Parkinsondagar på Österåsens den 21-22 maj - platser kvar!

Österåsen är inte experter på Parkinsons sjukdom men de är vana att stötta människor som hamnar i en helt ny livssituation med ovisshet om framtiden och den stress och frustration som detta innebär. Parkinson Västernorrland har tillsammans med Österåsen tagit fram ett program för personer med Parkinsons sjukdom och deras anhöriga.

Plats: Österåsens hälsohem och i Sollefteå kommun. Österåsen ligger i ett fint område omgivet av den vackra naturen. Vi bor i huvudbyggnadens traditionsrika lokaler med enkel standard.

Program: Vägar till ökad livskvalitet, fysiska aktiviteter som t.ex boxning, rörelseträning samt samtal om strategier för sjukdomshantering m.m.

Programledare: Programmet genomförs av bl.a. dietist, fysioterapeut, psykolog m fl.

OBS! Om man behöver personlig hjälp måste man ha en anhörig/närstående med sig eftersom Österåsen ej har vårdpersonal.

Sista anmälningsdag är 15 april 2024.

Avgift för medlemmar i Parkinsonföreningen: 1000 kr/person. Anmälningsavgift 500 kr, resterande avgift, 500 kr/per medlem betalas på Österåsen.

Personer som ej är medlemmar i Parkinsonföreningen betalar fullt pris 2100 kr/person. 500 kr i anmälningsavgift och 1600 kronor på Österåsen.

Vill ni komma dagen före bokar ni det direkt med Österåsen mot extra kostnad.

Välkommen med din ansökan genom att besvara detta mail eller ring Mona Creutziger 070-6634246.