Gotland

Parkinson Gotlands årsmöte

Publiceringsdatum: 03 mars 2023

Söndagen den 26 februari samlades tjugofem medlemmar i Parkinson Gotland för sitt årsmöte. Årsmötet, som traditionellt alltid hålls sista söndagen i februari, avhölls i Halla bygdegård.

Det är Halla hembygdsförening som på ett utmärkt sätt erbjuder fina lokaler och god service. Dessutom ligger bygdegården geografiskt väl till för att locka även icke stadsbor.

Efter en inledande spis av en alldeles utsökt landgång kunde ordförande Lennart Karlström hälsa välkommen och därefter överlämna klubban till dagens mötesordförande Lars Hammarström.

Det märktes att det var en van ordförande ty mötet gick som en dans och plötsligt var det hela slut. Vi kunde konstatera att Lennart Karlström fått förnyat förtroende för ytterligare ett år. Att räkenskaperna var i sin ordning och att verksamhetsberättelse och -plan fick godkänt. Men också att det är svårt att få folk att ställa upp för styrelsearbete där vi tyvärr får leva med vakanser.

Avslutningsvis kunde Lennart Karlström dela ut blommor som tack för genomfört arbete till Lars Hammarström, Stig Skallak (dagens sekr.) och Bertil Virgin (revisor). Vidare avtackades Eva Johansson förtjänstfullt för mångårigt gediget styrelsearbete. Slutligen fick också Lennart Karlström en uppskattande bukett han också.

Efter en bensträckare kunde vi njuta av Lennart Walman som med gitarr och dragspel ackompanjerade sina glada och medryckande sånger. Han hade framgångsrikt pejlat in åldersläget på auditoriet ty låtarna var precis lagom gamla.

Text och foto: Stig Skallak