Dans för Parkinson i Eskilstuna

Välkomna att dansa in hösten med oss! Nu sätter vi igång dansen igen. Alla är välkomna och man får gärna ta med sig sin partner, vän eller ledsagare till dansen.

När vi ses och dansar tillsammans låter vi dansen bli ett konstnärligt verktyg för att nå hälsa genom kreativitet, glädje, musikalitet, rörelser och gemenskap. Vi utgår ifrån varje deltagares egna förutsättningar och möjligheter till rörelse. Projektet genomförs av Scenkonst Sörmland och är kostnadsfritt för deltagarna. Dansklasserna i Dans för Parkinson genomförs på ett lekfullt interaktivt sätt där alla kan delta, du behöver inte ha dansat förut.

Klasserna börjar med en sittande uppvärmning, med olika övningar värmer vi upp hela kroppen från tå till topp ända ut till fingerspetsarna. Vi prövar på olika danser tillsammans i olika stilar och vi skapar även danser gemensamt. Dansklasserna leds av koreograferna Micke Strid och Rebecca Schagerström Allen.

Var när hur?

Vi träffas en gång i veckan under hösten vid 12 tillfällen och dansar i Scenkonst Sörmlands lokaler med start onsdagen den 2a oktober 2024

Tid: kl 14.00 - 15.00

Adress: John Engellaus Gata 3 i Eskilstuna

Både i Sverige och internationellt växer området kring hur dans och hälsa kopplas ihop. Det är utbildade danspedagoger, koreografer eller dansare med lång och gedigen erfarenhet som leder dansklasserna med Dansen som fokus.

Varmt välkomna!

Hör gärna av er om ni har frågor eller undrar något. Micke Strid

Mejl: mickestridalainen@gmail.com