Boka in redan nu - höstens olika aktiviteter!

Vid vårt senaste medlemsmöte fastställdes datum och innehåll för kommande aktiviteter/medlemsmöten under hösten 2024.

Medlemsmöten

Om inte annat anges möts vi måndagar på Anhörigcenter, Köpmangatan 12, Härnösand.

26 augusti kl. 13.00 - Höstupptakt med "Surströmmingsskiva" på Klockargården i Säbrå.

30 september kl. 13.00 - Tema: Läkemedel. Medv. av Ronny Svensson, erfaren läkemedelskonsulent som bland annat introducerade Madopark Quick i Sverige.

28 oktober kl. 13.00 - Tema: Dans. Medv. av Jill Taube som vi  känner sedan tidigare.

25 november kl. 13.00 - Tema: Utfallsprojektet. Medv. av Per Hägglund, bitr. socialchef  i Härnösands kommun som kommer att informera oss  om det stora utvecklingsprojektet som Härnösands kommun nu "står på tröskeln" att starta upp. Fokus för Utfallsprojektet ligger på "Äldres hälsa, trygghet och välbefinnande".

16 december kl. 13.00 - Julfest!

27 januari 2025 kl. 13.00 - Årsmöte.

Föreläsningar

Länsföreningen Västernorrland anordnar tre föreläsningar under hösten.

Torsdag 19 september kl. 18.00

Tema: "Behandling av Parkinsons sjukdom - från symptom  till avancerad behandling." Medverkan av  professor Filip Bergqvist, Sahlgrenska Universitetssjukhuset i Göteborg och Eva-Lena Jansson, ordförande i Parkinsonförbundets styrelse. Föreläsningen genomförs på Kulturmagasinet i Sundsvall men kan även ses digitalt.

Tema: Demens. Datum ej fastställt.

Tema: Smärta. Datum ej fastställt.

Varmt välkommen att delta vid de olika aktiviteterna!

Detta händer hos Funktionsrätt i Härnösand

Som ni säkert vet är vi i parkinsonföreningen tillsammans med ett 15-tal andra föreningar medlemmar i Funktionsrätt Härnösand. Inför höstterminen 2024 vill Styrelsen för Funktionsrätt Härnösand redan nu "kittla"/informera oss alla om de teman vilka kommer att utgöra inriktning för höstterminens hitintills fastställda temakvällar! Datum för de olika temakvällarna är i nuläget inte fastställt utan Ni ombeds att inför höstterminsstarten - augusti/september -  "kolla in" Funktionsrätts hemsida!

Funktionsrätt Härnösand