Webbinarium 10 oktober - Parkinson i arbetslivet

Välkommen till vårt webbinarium om Parkinson i arbetslivet som vi sänder torsdag den 10 oktober kl 16-19. Webbinariet spelas in och kommer att kunna ses i efterhand. Du hittar länk till webbinariet här nedanför.

Medverkar gör bland andra Ruth Mannelqvist, professor i rättsvetenskap vid Umeå universitet. Hon forskar och undervisar om de svenska välfärdsystemen ur juridiskt perspektiv, med särskilt fokus på sjukförsäkringen. Webbinariet leds av förbundsordförande Eva-Lena Jansson, generalsekreterare Jenny Lundström och Parkinson Stockholms länsordförande Karin Nordborg.

Här är länken till webbinariet>>

Första gången du går in får du uppge namn och e-postadress, du kan välja att vara anonym.

15.40-16.00 Uppkoppling till mötet via länk
16.00-16.10 Välkomna! Moderator Eva-Lena Jansson inleder webbinariet
16.10-16.45 Sjukförsäkringen. Vi reder ut begrepp och termer, samt presenterar enkätresultat om hur våra medlemmar upplever arbetslivet.
16.45-17.00 Paus
17.00-17.45 Föredrag om sjukförsäkringen, Ruth Mannelqvist. Frågor kring arbetsförmåga, arbetsmarknad och hållbart arbetsliv. Vad gäller rättsligt och hur ser praxis ut? Samtal och frågestund med insända frågor och frågor i chatten.
17.45-18.00 Paus
18.00-18.55 Läkarintyget och dess vikt vid beslut. Hur bör det bäst formuleras. Var kan man få hjälp och råd? Förbundets diagnosinformation om Parkinsons sjukdom. Samtal och frågestund med insända frågor och frågor i chatten.
18.55-19.00 Avslutning

Mejla dina frågor!

Under webbinariet kommer deltagarna att kunna skicka in frågor till panelen via en chatt. Har du frågor redan nu får du gärna mejla dem till oss.

Mejla  dina frågor till: info@parkinsonforbundet.se

Programblad