En kvinna sitter på en parkbänk och tittar bort

Mera LIV - lugnt inre välmående

Publiceringsdatum: 10 november 2022

Mera LIV - Lugnt inre välmående vänder sig i första hand till dig som har drabbats av hjärntrötthet, stroke eller Parkinsons sjukdom. Men även till närstående. Alla kan delta, vi anpassar övningarna för dig. Kom som du är.

LIVs övningar är hämtade från bland annat hikari, mindfulness och yoga. De syftar till att uppnå ett inre, stressbefriat lugn, att stimulera rörlighet och balanssinne samt motverka hjärntrötthet. Vi har sedan 2017 välkomnat personer inom ovannämnda målgrupp samt anhöriga/närstående till kostnadsfria, kontinuerliga och veckovisa LIV pass.

Välkommen att delta i våra kostnadsfria, digitala Mera LIV pass under höstterminen 2023: Fredagar klockan 11.00-12.00

Så här gör du för att delta

Mejla din anmälan till info@meraliv.nu. Skriv ditt namn och telefonnummer. Skriv i rubriken “anmälan digitala LIV pass”.

Om du använder dator för att koppla upp dig

En dator med fungerande högtalare och mikrofon, och gärna en webbkamera. Man kan använda headset/hörlurar. Vi använder programmet Zoom.

Klicka på länken nedan och öppna i google chroome, join from ur browser, Skriv ditt namn och join.

Det bästa är att ha applikationen/programmet installerad på din dator, speciellt på en Mac om du har programmet installerat på din dator får du frågan om du vill öppna mötet i zoom, välj då Tillåt. (Programmet kan du ladda ner på: zoom.us/download obs innan mötet).

Om du använder smart telefon eller surfplatta

En smart telefon (t.ex. iPhone, Android, Fairphone) eller en surfpatta. Gå till den app-butik som finns på din telefon eller platta, t.ex.
“Appstore” .eller“Google Play”. Sök efter appen som heter ”ZOOM cloud meetings” och

ladda ner den. När du laddat ner appen så öppnar du den och trycker på ”Sign up” för att skapa ett gratiskonto.

• Nu är du redo att börja mötas via Zoom.
  • Klicka på möteslänken nedan.

Då öppnas applikationen, i datorn eller i telefonen/plattan, och du är inne i mötesrummet. Det kan komma lite frågor om du vill ”öppna Zoom”, ”join with computer audio” etc. Alla sådana frågor svarar du JA på.

Logga in en stund innan passet

När du kommit in i mötet så stäng av/muta din mikrofon. Din mikrofon ska vara avstängd under hela passet förutom när du ska prata, för att det inte ska bli några störningar.

Klicka här för att delta fredagar klockan 11.00 -12.00

Projektets hemsida hittar du på

www.meraliv.nu

För mer information och uppdateringar, vänligen besök oss på Facebook Projekt Mera LIV och/eller Instagram meraliv3