Handen på en person i rullstol som håller i ett grästrå, ute på en äng
Skaraborg

Gårdarna runt sjön, Åsunden

21 augusti 2022, kl 09:00-18:30
Avresa från Skövde

Välkomna till denna prisvärda, trevliga och trivsamma resa!

Avresa från bussparkeringen Skövde arena vid parkeringsplatsen infart från Vadsbovägen klockan 09.00.

Vi åker till Ulricehamn där vår guide möter upp, och det blir förmiddagskaffe på Torgstallet som ligger i Ulricehamn.
Därefter fortsätter vi till Källebacka Säteri, här får vi en guidning, klockan 11.45. Nästa stopp blir på Hofsnäs Herrgård för lunch, klockan 13.00. Efter lunchen fortsätter vi till Torpa Stenhus för en guidning, klockan 14.30. Resans sista stopp blir vid Lassalyckan, där världscupen i längdskidor gått av stapeln, här får vi också vårt eftermiddagskaffe, cirka klockan 16.00 innan vi startar vår hemresa. Hemma i Skövde cirka klockan 18.30.

Resan utförs av Stenstorps Buss AB

Kostnad

I priset ingår: Resa i handikappanpassad buss, entréer, guider, enligt program ovan, förmiddagskaffe, lunch och eftermiddagskaffe.

Medlemmar med Parkinsons sjukdom och deras anhöriga eller ledsagare har företräde och deras resekostnad är: Pris 400 kronor per person.

Anmälan

Anmäl deltagande till Christina Kyrk på telefon 073-3715946 eller e-post: 0515.59033@telia.com eller till Stig-Evert Johansson på telefon 070- 5893436 eller e-post: stigevertj@gmail.com senast den 4 augusti 2022!

Betalning till Parkinson Skaraborg bankgiro 5788-9453 eller Swish nummer: 1235310974. Ange ”Gårdarna” och namn.

Välkomna till denna prisvärda, trevliga och trivsamma resa!