Gula tulpaner med blå bakgrund
Skåne

Välkommen till Parkinson Ängelholm - Båstad!

Vi hälsar nya och gamla parkinsondrabbade medlemmar från Ängelholm och Båstad med omnejd välkomna till vår förening. Vi tar gärna emot förslag på föreläsare och önskemål om program.

Vår förening startade år 2000 med samtalsträffar och övergick därefter tillsammans med Båstad till en parkinsonförening.

Vår förening består idag av 108 medlemmar med Parkinson eller atypisk parkinsonism med anhöriga som gemensam nämnare. Vi har medlemsmöte en gång i månaden med ett sommaruppehåll. Vi bjuder in olika föreläsare som kan ge oss hjälp och information och avslutar med gemensam fika till självkostnadspris. Vi har en vårfest då vi besöker någon trevlig restaurang tillsammans. Vi avslutar med en julfest där underhållning också har stått på programmet.

Kontaktperson: Nils Göran Nilsson

Telefon:042-591 01

E-post: nils-goran.nilsson@bvforlag.se

Till Skånes kalendarium

I Ängelholms kommun har alla handikappföreningar en gemensam lokal som kallas Torgträffen och ligger på Gasverksgatan 25.

Ordförande Nils Göran Nilsson
E-post: nils-goran.nilsson@bvforlag.se

Vice ordförande Göran Kjellerstedt
E-post: kjellerstedt@bjarenet.com

Sekreterare: Lennart Björk
E-post: evaolennart@gmail.com

Kassör Sture Fridén
E-post: stu.balg@swipnet.se

Gula tulpaner med blå bakgrund

Bli medlem

Hos förbundet och våra föreningar får du råd och tips samt utbildning om sjukdomen, om mediciner och behandlingsprinciper som är viktiga för dig i ditt fortsatta samarbete med vården.

Bli medlem

Flera människors händer lagda på varandra

Stöd oss

Du kan stödja vår verksamhet på olika sätt. Du kan ge en gåva och du kan bli medlem i förbundet.

Ge en gåva