Östergötland

Hej alla medlemmar!

Publiceringsdatum: 14 juni 2022

Vi har nu kommit en bit in på verksamhetsåret och en del av planerade aktiviteter har genomförts.

Den elfte april uppmärksammade vi Internationella Parkinsondagen på Equmeniakyrkan i Linköping. Uppslutningen nådde inte riktigt upp till våra förväntningar, man kan lugnt påstå att flera hade fått plats bland åhörarna.

Introduktionskursen i telefon, mail och data har genomförts i samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan Linköping.

Linköpingsgruppen har haft sina traditionella månadsträffar under våren.
Ett av mötena gästades vi av jurist Stefan Brynolfsson som informerade om familjejuridik med betoning på framtidskontrakt. Majträffen innebar samling i Trädgårdsföreningen med fika och promenad bland blomsterprakten.

Norrköpingsgruppen har återsamlats under våren tack vare nya kontaktpersoner: Bengt Bengtsson och Lars Falkman. Träffarna planeras fortsätta i höst.

Mjölbygruppen som numera kallas Västra Östergötland, har styrelsen för avsikt att väcka till liv under september månad. Separat kallelse kommer till de västra kommunerna.

Det var lite historia. Nu blickar vi framåt!

I år har vi planerat en bussutflykt till Söderköping 18 augusti. Många förknippar nog den staden med glass på Smultronstället och besök bland kanalområdets restaurang- och marknadsställen. Vi tänkte få lite inblick i stadens storhetstid som upphörde för fyra hundra år sedan. Det är tänkt att vi ska bli guidade genom den tiden efter att vi intagit lunch på anrika Brunnshotellet. Vad är det för framåtblickande- att gräva i det förgångna, påpekar nog vän av ordning. Det sägs ofta att människan aldrig lär sig av sin historia, kanske vi kan lära oss något.

Detaljer om utflykten och nya kurser i mobiltelefon, mail och enklare datahantering kommer nedan. När det gäller kursen i mobiltelefon, mail och enklare datahantering har vi tyvärr inget alternativ för er i Västra Östergötland. Vi får hänvisa till Vasavägen 3 Linköping som ligger bara 500 meter från Resecentrum.

Med förhoppning om god uppslutning den 18:e augusti önskar vi alla en riktigt skön och avkopplande sommar!

Styrelsen genom Staffan/ordförande

Kommande aktiviteter

Bussresa till Söderköping

18 augusti 2022, kl 09:00-16:00
    Söderköping

Många förknippar nog Söderköping med glass på Smultronstället och besök bland kanalområdets restaurang- och marknadsställen. Vi tänkte få lite inblick i stadens storhetstid som upphörde för fyrahundra år sedan.

Introduktionskurs för mobil, e-post och datahantering

13 september 2022, kl 14:00 - 4 oktober 2022, kl 14:00
    Vuxenskolan, Vasavägen 3, Linköping

I samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan startar vi nya kurstillfällen.

Introduktionskurs för mobil, e-post och datahantering

27 september 2022, kl 13:00 - 18 oktober 2022, kl 13:00
    Seniornet Hemgården, Slatängsgatan 7, Norrköping

I samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan startar vi nya kurstillfällen.