Tre händer som håller i varandra
Örebro län

Dansfestival

4 september 2022, kl 14:00-15:00
Örebro konsthall

Finissage på Örebro konsthall och pre-start på dansfestivalen Raande-vo! (Möt delar av Lena Josefssons repertoar i nyanser av utveckling)

Med anledning av festivalen kommer Åsa N Åström, tidigare Raande-Vo dansare, numera Dans för Parkinson-pedagog vid Balettakademien i Stockholm, att dansa i finissage av utställningen ”Jouissance” med utdrag ur föreställningen Siluett i Örebro konsthall.

Konsthallen ligger vid nya Kulturkvarteret i Örebro.

Vår grupp "Dans för Parkinson i Örebro" inbjudna att dansa med henne i den befintliga utställningen. Det kommer vi att göra! Välkomna att ta del av en fin och härlig konstupplevelse!

Mer information

I denna finissage får dans möta konst och dåtid möta nutid. Vi ställer oss frågan; vilka kroppar får synas på scenen, vilka rörelser får finnas i rummet, vilken ålder representerar vi i scenkonst, och hur kan koreograf Lena Josefssons revolutionära tankar om dans och konst inspirera oss. Ni kommer känna igen Raande-vo och repertoaren, och samtidigt möta nya kroppar i rörelse,  i utställningssalarna på Örebro konsthall.

Medverkande är dansare som arbetat i Raande-Vo och Dans för Parkinson!

Konsthallen kl 14.00 den 4 sept. Vi ses utanför entrén!

Medverkande:

Åsa N.Åström

Sara Åhman

Monika Ragnarsson

Maria Ahlgren

Peter Lagergren
Dans för Parkinson Örebro

Vill du veta mer om Dansfestival Raande-Vo, kan du läsa på deras webbsida: https://dansfestivalraandevo.se/