Handen på en person i rullstol som håller i ett grästrå, ute på en äng
Dalarna

Dalkarlsvandring 18 maj

18 maj 2022, kl 10:30-13:00
Ickholmen till Vikarbyns hamn

Nu är det dags igen för oss att gå ut på vandring tillsammans med alla andra som ska knalla iväg till Stockholm. Vi har ju gått med de senaste två gångerna, 2016 och 2018 och har haft roliga dagar. I år går vi med på dagsetapp nr 2.

Vi startar från Ickholmen och går ner till Vikarbyns lilla hamn. Det är en sträcka på ca 3 km. Inga backar utan platt mark. Mestadels utmed Siljans strand på bredare stig eller grusväg. Rollator funkar hela vägen men rullstol har lättare om man ansluter efter första kilometern.  Badstranden i Vikarbyn är ett sådant bra ställe att ansluta på om man önskar gå en kortare sträcka eller ha med sig en rullstol. Vill man ha rullstol även första delen av vandringen fixar vi det tillsammans.

Som vanligt vid våra aktiviteter så hjälper vi alla varandra. Alla kan vara med på något sätt även om man inte vill vandra. Jag har tänkt att vi efteråt ska äta något tillsammans men återkommer var det blir någonstans.
Vandringen är gratis men lunchen betalas av deltagaren.
Vi startar runt 10.30 och avslutar efter lunchen.
Startplats Ickholmen. Ligger utmed riksvägen till Mora strax innan/efter Vikarbyn beroende på vilket håll man kommer ifrån.
Häng på och ha en trevlig dag.
Ring mig om du/ni vill vara med. Ta gärna med en kompis.

Vi ses!
Lena i Vikarbyn 073-840 50 06